-

ett gott skratt förlänger livet ;-)

Kategori: Allmänt

det var två traktorer och en åker

det var två bin och ett stack

Det va två bagare och en smet

lille peter bjuder sin mamma på en karamell :
- smakade den gott?
- ja!
- då förstår jag inte varför hunden spottade ut den 3 ggr

- vad gör du?
- drar upp ogräs.
- jag trodde det kom upp av sig själv

- vad har ni för telefonnummer?
- det står i katalogen
- vad heter ni då?
 - det står också i katalogen

- vet du vad för slags karta norrmännen tar med sig när de reser till öknen?
- nej.
- ett sandpapper

- erik, var du på snickarens fest igår?
- nej det var fullspikat

två norrmän satt och kollade på hockeymatch på tv. den ene säger
- jag undrar vem den dära " pucken" är ?

- finns det ngra kannibaler här på ön?
- nej dom åt vi upp för längesen


- vet du varför norrmän står upp i sängen?
- nej
- de räknar med att falla i säng


- vet du hur långt norges elbåt gick?
- nej.
- 25 meter, sen räckte inte sladden längre.

- vad leter du efter?
- daggmask.
- är du säker på att det var här du tappade den?

- vet du vilket betyg man måste ha för att bli hjärnkirurg i norge?
- mvg i träslöjd

- vet du varför norrmän bara dricker öl ur bruna flaskor?
- nä ?
 - de tror att dom gröna inte är mogna än.

- min fru är på mallorca och njuter av tillvaron.
- och du då?
- jag är hemma och njuter av frånvaron

- var är du född?
- i norrland.
- vilken del?
- hela jag

- vet du varför norrmännen tar in parkbänkarna på vintern?
- nej.
- därför att frosten inte ska sätta sig.

- vet du varför norrmännen alltid smyger när dom går förbi apoteket?
 - ??? ..
 - för att inte väcka sömntabletterna.

- varför ramlar dom dära ungarna hela tiden?
- dom är trillingar

- läkaren sa till mig att jag skulle dränka mina problem.
- jaha, gick det?
- nej tanten ville inte följa med till simhallen

den gamla damen :
- hur kommer man till sjukhuset?
polisen :
- står kvar mitt i gatukorsningen.

- jag har köpt en utmärkt hörapparat! :)
- vad kostade den?
- på åhlens.

- det här pusslet har jag lagt på två timmar!
- ha!
- Å ja, på kartongen står det 3-5 år.



Kommentarer

  • oliviaa mammi säger:

    hahahahahahaahahz<hahahahahahaha I LIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIKE :)

    2009-12-19 | 14:08:02

Kommentera inlägget här: