-

HUR JAG GJORDE MED MIN HEADER.

Kategori: Photoshoptips

någon ville veta hur jag fixade texten med bild bakom som på min header, jag använder photoshop CS5. (andra photoshop versioner funkar lika bra!) 1. öppna en ny sida i photoshop, i vilken storlek du vill. men tillräckligt stor så du kan använda en stor textstorlek.
(file+new)
2. skriv in din text. välj gärna en fetare och större text.
3. välj en bild som du vill använda.
4. använd 'move-tool' för att flytta över bilden på texten. när bilden sitter som den ska tryck ctrl+alt+g

5. då ska bilden ha hamnat bakom texten såhär. sen är det bara att använda move-tool och flytta rundor bilden så du har den i texten som du vill. sen är det KLART!

Hoppas ni förstår hur jag gjort! Inte? - fråga mig igen!
(kul att ni gillade den nya headern, blir så glad!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: