-

Som den kameraälskare jag är:

Kategori: Allmänt

Vad har du för kamera? Canon EOS 450D

Fotar du med Raw eller JPEG? JPEG, har funderat månger gånger på att börja med RAW, så jag ska nog göra det snart!
 
I vilka lägen fotar du? Jag fotade ALLTID i Tv innan, dvs där man ställer in slutaren och bländartalet går på automatik. Men nu när jag har en fotolärare som säger att man alltid ska fota i M, dvs där man ställer in bländare, ISO-tal och slutare själv så har jag börjat göra det mycket oftare!
 
Vad är roligast att fotografera? Blommor, med mitt macro! 
 
Vilket är ditt bästa objektiv? Kan INTE välja, så säger mitt macro OCH 50mm 1.4
 
Hur många objektiv har du? 5 st. 18-55mm, 50mm MACRO, 50mm 1.4, 18-200mm och mitt fisheye!
 
Har du tappat bort något objektivlock? Tappat bort det för stunden ja, annars inte.
 
Vad har du för photoshop? Photoshop cs6 (tack skolan)
 
Vad gör du i photoshop när du inte redigerar bilder? kollage, gifs, inbjudningar etc. 
 
Vad var det senaste du fotograferade? Blommor hemma hos mormor och morfar igår!
 
Har du varit på något fotouppdrag? Ja, de kan man väl kalla det jag fotade härromdagen med Olivia!
 
Har du sålt bilder? Ja, bilder i 40x50 i tavla! 800kr för er som undrar och kanske vill köpa ;) Har sålt 7st nu! Stolt :)
 
Kommer folk fram till dig och frågar om du säljer bilder? Nej. Men en gång på Ica kom en gubbe fram till mig och sa, "jaså det är du som fotograferar" jag bara... "ehm, ja.. hej"
 
Nu är det sista frågan, tycker du att du är en bra fotograf? Jag skulle inte säga att jag är dålig. Jag kan väl säga att jag älskar att fånga saker på bild, och ibland lyckas man och ibland inte. Kan såklart förbättras 100ggr! Jag har långt kvar :)

Kommentarer

  • Michelle säger:

    SÅ fin blogg, lust att göra bloglovinbyte?
    kramisar

    Svar: TACK! :)

    2013-04-07 | 19:31:13
    Bloggadress: http://michaanss.blogg.se
  • emma persson säger:

    åh vad kul, tänkte fråga hur du burit dig åt när du har sålt dina tavlor? har det varit till bekanta eller så? om inte, hur har du "nått ut" till folk med dina bilder? :D kramar

    Svar: hej! ja det har nästan bara varit till bekanta som gillar mina bilder. men två tavlor sålde jag till mammas kompis som hon skulle ge bort i julklapp, jätte roligt! jag har en mapp på facebook som heter "jag som fotograf" där jag lägger upp mina favorit bilder efter hand som jag tar dem. sen har jag den mappen så vänners vänner kan se, på så sätt är det fler som ser dem som inte bara än mina vänner. t.ex då min släkts vänner på fb osv. lägger ju såklart upp bilderna på bloggen också, men ofta kollar inte vuxna människor bloggar lika mycket som facebook. så det är väl typ så folk har sett mina bilder. roligt att du frågar! kram :)

    2013-04-14 | 18:44:04
    Bloggadress: http://eexx.blogg.se

Kommentera inlägget här: