-

SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN!

Kategori: Allmänt

1. Har du mätt din kropp?
Är 172cm lång, något annat har jag inte mätt!
2. Hur länge har du bloggat?
Har haft denna bloggen sedan 2009. Innan dess bloggade jag lite men det var inte så seriöst.
3. Ålder?
16 år, fyller 17 i oktober.
4. Tjaaa! Hur cool är din syster?
Inte så cool som du tror Emmi
5. Är det sant att din pappa har fotat vargen?
Ja, det kom en varg till Österlen för någon vecka sen och pappa lyckades att fånga den på bild!
6. Visa ditt absoluta favorit plagg!
Mina svarta Dr. Denim jeans, jag använder dem nästan varje dag. Har dock haft flera stycken för att de går sönder i låren... Men dom är ändå toppen bra! (blev ingen bild på de)
7. Vad har du för planer efter studenten?
Tänkte jobba lite och tjäna pengar, efter det vill jag åka till Afrika. Antingen med Goxplore eller Rosa bussarna. Efter jag har rest så vill jag läsa vidare till polis som det ser ut nu i alla fall. Efter studenten ska jag såklart fota massor! Hoppas på lite så fotojobb här och där kanske :)
8. Kan du visa lite bilder från olika länder/resor du varit på/i?
Lägger upp ett separat inlägg på denna frågan en annan gång!
9. Din favorit resa? 
Skulle inte direkt säga att jag har varit på någon resa som jag absolut älskade. Alla resor är ju bra på sitt sätt! Men den mest unika och speciella får jag väl säga är England med Oliven. Inte alla som åker ensam till England med sin bästavän och bor hos hennes familj där!
10. Hur ofta tränar du och vad tränar du?
Jag tränar 5-6 gånger i veckan. På måndagar har jag idrott i ca 2,5 timmar, och där gör vi allt möjligt. Ibland spelar vi fotboll, basket, bandy etc, ibland har vi styrketräning, ibland har vi kondition och ibland leker vi lekar. Så det är allt möjligt.
 
Bortsett från idrotten så tränar jag på Go och Gla.
På tisdagar så kör jag boxpass i 70 minuter. Man boxas i par med mitsar och kör massa olika övningar med styrka och kondition. Roligt!
 
På torsdagar tränar jag ett pass som heter Gooballe, det är ett pass på 55 minuter där man tränar styrka och kondition. På passet gör man olika styrke övningar (mage,rygg,ben,rumpa), först gör man 3 olika övningar, varje övning i 30 sekunder x3. Efter det har man fys, till exempel snabba fötter i 30sekunder x3. Sen gör man likadant 2 gånger till. Super jobbigt men enormt roligt och effektivt!
 
På lördagar kör jag 50 minuter funktionell träning, vi kör cirkelträning där det är olika övningar för hela kroppen. Direkt efter det kör jag Zumba i 60 minuter, det är roligt och väldigt svettigt!
 
Om jag missar något pass pga sjukdom, läxor eller jobb t.ex så kompenserar jag det med ett styrkepass eller liknande på antingen måndagen, onsdagen eller söndagen! Ibland blir det spinning och annan styrketräning t.ex. Nu har det även kommit ett nytt pass där man använder kettlebells. Har bara provat det en gång, men det blir säkert att jag går dit fler gånger! Det var annorlunda men kul att prova på. Tror det är lite roligare också när man fått in tekniken!
 
Har hållit igång och tränat såhär i snart 2 månader nu. Innan dess tränade jag bara när jag hade idrott och på boxpasset. Men nu har jag vågat prova lite nya pass och det är faktiskt jätte roligt att träna! Vem kunde tro det? Så det blir nog att jag fortsätter så! Jag tränar för att det är roligt och hälsosamt, dessutom skulle jag vilja bli starkare! :)
 
11. Hur är det mellan dig och simon numera? 
Som vanligt? Superbra!
12. Saknar du din klass ifrån högstadiet? 
Ja faktiskt, den var awesome. Saknar högstadiet överhuvudtaget! Bästa 7-9c ♥
13. Skulle du säga att du någon gång har varit fjortis? Skäms du i så fall över den tiden? 
Nej det skulle jag inte säga. Hade ju en period där jag och Olivia kunde sminka oss lite fjortisaktigt för skoj skol om vi skulle fota oss, men det var det. Så mitt svar blir nej på det :)
14. Favorit, Frukt? Godis? Film?
Åh måste man välja??? Älskar alla frukter... Men får väl säga att melon är en stor favorit! Favoritgodis är choklad och favoritfilm får jag väl säga att The hunger games är!
15. Hur många unika läsare har du ca. per dag? :)
Allt mellan 60-85 läsare per dag är väl det vanligaste. Om jag inte uppdaterar har jag ofta mindre men ibland stiger det upp mot 90-100 också. 
 
17. Vad har du för framtidsplaner/drömmar?
Efter studenten vill jag resa, resa som bara den. Fotografera i massor, det vill jag göra livet ut. Alla har väl drömmar... Men gud vad svårt dem är att säga det såhär på rak arm. Mina drömmar är att leva ett hälsosamt liv, ha en familj, resa, ha ett jobb som jag trivs med. Ni får inte mer invecklat svar än så ;) 
 
18. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Skulle jag nog kunna göra ja. Har inte upplevt det men kanske!
19. Har du någon gång blivit riktigt sviken?
 Japp
20. Hur beskriver du dig själv?
Humoristisk, omtänksam, lojal, dåligt tålamod, ambitiös!
21. Ska du sommarjobba i år?
Ja, såklart!
22. Vad har din drömkille för egenskaper och utseende?
Har ingen drömkille! Har min Simon, haha ♥
23. Vilken är din favoritlåt? 
Detta måste vara den klurigaste frågan någonsin, måste man välja en??? Det blir nog Save tonight - Eagle Eye Cherry
 
(hoppade över nr.16, den var lite tråkig ändå så. hittade inga bra bilder, sorry. orkade verkligen inte vänta mer med att lägga upp svaren!!)

Kommentarer

  • Matilda säger:

    Haha! "inte så cool som du tror Emmi"

    2013-04-09 | 07:26:30
    Bloggadress: http://Pussmulen.blogg.se
  • Olivia D. Walster säger:

    Ja england vart underbart! Får vi göra igen när vi fyllt 18 och kan gå på krogen ;) <3

    Svar: haha, ja eller solsemester ;)<3

    2013-04-09 | 11:01:34
    Bloggadress: http://odw.blogg.se
  • MOAA säger:

    fin blogg :)

    2013-04-09 | 11:39:03
    Bloggadress: http://www.aamelasmoa.blogg.se
  • liborius säger:

    roligt att läsa svaren:) vart ska du sommarjobba?

    Svar: på Kuskahusen Gårdshotell :)

    2013-04-09 | 14:42:36
    Bloggadress: http://liborius.se
  • Emelie säger:

    Roligt med frågor och svar :)

    2013-04-09 | 20:21:34
    Bloggadress: http://rexe.blogg.se
  • Jonna Erlandsson säger:

    sv: tack fina du!

    2013-04-10 | 17:12:15
    Bloggadress: http://jonnaerlandsson.se/blog
  • emmy mattsson säger:

    superfin blogg! är det bra med dig? :)

    Svar: tack! japp, hoppas det är bra med dig också :)

    2013-04-10 | 18:10:58
    Bloggadress: http://emmmymattsson.blogg.se
  • Pouline Gernes säger:

    sv: tack! x

    2013-04-11 | 16:25:55
    Bloggadress: http://poulines.blogg.se/

Kommentera inlägget här: