-

PHOTOSHOP TIPS:

Kategori: Photoshoptips

har fått lite frågor om hur jag redigerar mina bilder såhär, så nu tänkte jag förklara! :-)


1. Börja med att öppna upp din bild i Photoshop. (blir bäst om bilden är svart och vit)

2. Sen trycker du på "Duplicate Layer" två gånger.

3. Så det ser ut såhär:
4. Sen trycker du på den nedersta av kopierna och sen går du in på Image-Adjustments-Color Balance. Välj en färg ( vilken du vill ) och sen gör lika dant med den andra kopian fast med en annan färg.

5. Sen måste du sänka "Opcaityn" till 50 % på den översta kopian.

6. När du är gjort det använder du flyttobjektet och drar den översta kopian åt vänster. Så kan du själv välja vart du vill ha bilden beroende på hur mycket man ska se varje färg. Till sist så ska du beskära bilden så du inte har de fula linjorna kvar i kanten, viktigt för att bilden ska se bra ut!! Sen är det bara till och spara!

Hoppas ni förstår hur man gör, annars får ni säga till så ska jag försöka förklara bättre! ♥

Kommentarer

  • s s a n d r a e s s säger:

    oolt :9 Jag testade det just :) Tack för tipset!

    2011-03-01 | 16:25:31
    Bloggadress: http://ssandraess.webblogg.se/
  • Anonym säger:

    hur laddar man ner photo shop gratis? (a

    2011-03-01 | 20:16:17

Kommentera inlägget här: